
Človek a príroda
Charakteristika predmetu:
Predmet fyzika vo vzdelávacej oblasti Človek a príroda predstavuje hľadanie zákonitých súvislostí medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás obklopujú v každodennom živote. Porozumenie podstate javov a procesov si vyžaduje interdisciplinárny prístup, a preto aj úzku spoluprácu s chémiou, biológiou, geografiou aj matematikou. V procese vzdelania bude žiakom sprostredkované poznanie, že neexistujú bariéry medzi jednotlivými úrovňami organizácie prírody a odhaľovanie jej zákonitostí je možné len prostredníctvom koordinovanej spolupráce všetkých prírodovedných odborov s využitím IKT. Pri výučbe sa najväčšia pozornosť venuje samostatnej práci žiakov –aktivitám, ktoré sú zamerané na činnosti vedúce ku konštrukcii nových poznatkov. Uskutočnia rôzne projekty. Dôraz sa kladie na formy práce ako sú diskusia, brainstorming, vytváranie logických schém a pojmových máp. Výučba fyziky v rámci prírodovedného vzdelania má u žiakov prehĺbiť aj hodnotové a morálne aspekty výchovy. Žiak by mal byť schopný pochopiť kultúrne, spoločenské a historické vplyvy na vývoj vedy, uvažovať nad medzinárodnou povahou vedy a vzťahoch s technikou.
Predmet fyzika obohatí žiakov nielen o nové poznatky, ale poskytne im aj nový pohľad na prírodu a svet okolo nás.
S fyzikou sa žiaci stretnú v 6.,7.,8. a 9.ročníku 2 krát týždenne, okrem 7.ročníka, v ktorom bude iba 1 hodina týždenne.